Bár a magyar bor egyik nagy követe, bizonyos Sümegi József, már megvetette a magyar bor egyik lábát a nagy fal mögött, egyelőre mégsem a bortól kábulnak a kínai gazdaságot a hátukon cipelő párttagok - főleg nem a magyar bortól.
Persze azért a lábmegvetés hatását ne is bagatellizáljuk! Ugyanis a China Wines Information Website április 7-én közzétett egy hírt a sanghaji Academy of Social Sciences egy felmérésének eredményeiről. A felmérés szerint nem tétlenkednek a kínai, ezen belül sanghaji borhamisítók és szeszcsempészek. Az ősi kínai hagyományt követve előszeretettel pótolják az ismert bormárkákat valami más, az eredetire többé-kevésbé hasonlító valamivel. Így aztán sanghaji piacra kerülő borok és égetett szeszesitalok több mint fele hamisítvány vagy csempészáru.
A Jangce folyó torkolatánál fekvő kikötőváros, amely az egyik fontos beáramlási pontja a nyugati tőkének, valószínűleg nem a borkultúra fellegvára, de érdemes elgondolkodni a lehetőségeken: a városban és környékén (a sanghaji különleges kereskedelmi övezetben) mintegy 6300 négyzetkilométeren több mint 17 millióan élnek. (Bár nem tartozik szorosan a témához, a Wikipedia szerint Sanghajban a férfiak várható életkora 78 év, a nőké 81 – azaz még a középkorúaknak is bőven van idejük arra, hogy rászokjanak a borra, melynek pozitív élettani hatása még talán arrafelé is közismert.)
2007. április 20.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése